Terapia pedagogiczna
Czym jest terapia pedagogiczna?
Kto powinien z niej skorzystać?
Terapia pedagogiczna jest to całokształt oddziaływań o charakterze pedagogicznym. Prowadzone zajęcia stwarzają dzieciom z zakłóceniami rozwojowymi możliwość wyrównania braków.
Metody terapii pedagogicznej mają na celu:
- stworzenie dziecku możliwości wszechstronnego rozwoju, stymulowanie jego rozwoju,
- niwelowanie trudności, przyczyn i objawów niepowodzeń szkolnych, wyrównywanie braków w wiedzy i praktycznych umiejętnościach manualnych,
- eliminowanie niepowodzeń edukacyjnych, emocjonalno-społecznych i ich konsekwencji,
- ułatwianie opanowania materiału przewidzianego na danym etapie edukacyjnym,
- wygaszanie negatywnych objawów zachowania
- kształtowanie prawidłowych nawyków i technik przyswajania wiedzy,
- wzmacnianie pozytywne dziecka - podwyższanie samooceny i motywacji do nauki i działania
- stymulowanie rozwoju dziecka: intelektualnego, psychicznego, emocjonalnego i społecznego,
- wyrównywanie szans rówieśniczych.
Naszym głównym celem jest poprawa koordynacji wzrokowo-ruchowej, stabilizacja mięśni ręki i obręczy barkowej, a także zwiększenie zdolności manipulacyjnych dłoni
Terapia pedagogiczna skierowana jest do dzieci
- dzieci o nieharmonijnym rozwoju
- dzieci przedszkolnych z grup ryzyka dysleksji, czyli dzieci, które nie osiągnęły gotowości do czytania i pisania
- dzieci z zaburzeniami koncentracji uwagi
- dzieci z zaburzeniami emocjonalnymi
- dzieci z zaburzeniami integracji sensorycznej
- dzieci z niepełnosprawnością intelektualną
- dzieci z zaburzoną koordynacją wzrokowo -słuchowo-ruchową
- dzieci z opóźnionym rozwojem psychoruchowym
- dzieci z nadpobudliwością psychoruchową (ADHD)
- dzieci ze specyficznymi trudności w opanowaniu umiejętności: czytania – dysleksja
- dobrego poziomu graficznego pisma – dysgrafia
- poprawnego pisania – dysortografia
- matematyki – dyskalkulia
- dzieci o obniżonej sprawności manualnej
- dzieci z zaburzeniami orientacji w schemacie ciała i w przestrzeni
- dzieci z zaburzoną koordynacją wzrokowo -słuchowo-ruchową
- dzieci z opóźnionym rozwojem psychoruchowym
- dzieci z zaburzoną lateralizacją
- dzieci z zaburzoną lateralizacją
Terapia przeznaczona jest w głównej mierze dla dzieci, u których stwierdza się:
Wiązanie sznurowadeł, zapinanie guzików, nawlekanie koralików, układanie drobnych przedmiotów
Kreślą niedokładne szlaczki, nie lubią wycinać, rysować, lepić, rysunki często sprawiają wrażenie niestarannych
Litery niekształtne, kanciaste, nieprecyzyjne, różnej wielkości, wychodzące poza linie, połączenia pomiędzy literami różnej długości, o różnym nachyleniu liter, w dowolnym miejscu litery, odstępy między literami za duże lub za małe, pismo mało czytelne, tempo pisania wolne – trudności z nadążaniem za tempem innych dzieci
Trudności z jazdą na rowerze, hulajnodze, staniem na jednej nodze, niezgrabność ruchową, brak koordynacji ruchowej
Zachowanie nieprawidłowej postawy podczas pracy przy stoliku
Nieprawidłowe trzymanie narzędzia pisarskiego- ściskanie za mocno albo trzymanie za lekko
Są zbyt wolne lub zbyt szybkie
Nasze pierwsze spotkanie DIAGNOZA
W trakcie badania
- Oceniane są umiejętności w zakresie dużej i małej motoryki, w tym w szczególności umiejętności grafomotoryczne (rodzaj chwytu narzędzia pisarskiego, poziom rysunku)
- Analizowane są potencjalne przyczyny ograniczeń dziecka w zakresie sprawności manualnej.
Jak pracujemy?
Terapię prowadzimy z zachowaniem najwyższych standardów pracy terapeutycznej.
W naszej akademii każda terapia jest indywidualna, składa się z ćwiczeń wzmacniających obręcz barkową, ćwiczeń manualnych i precyzyjnych ręki, stymulacji prioprioceptywnej. Ważnym elementem jest również usprawnienie motoryki dużej i wzmocnienie całego ciała.
Dodatkowo pracujemy nad poprawnym chwytem, dysocjacją palców, lepszym pismem czy większym skupieniem podczas pracy wykonywanej z zaangażowaniem rąk.
Naszym głównym celem jest stworzenie możliwości wszechstronnego rozwoju dziecka – na miarę jego możliwości.
W naszej akademii pomagamy wszystkim dzieciom:
- przedszkolnym i wczesnoszkolnym, u których zdiagnozowano ryzyko dysleksji,
- rozwijającym się nieharmonijnie,
- z trudnościami w koncentracji uwagi i zapamiętywaniem,
- z problemami dotyczącymi lateralizacji,
- z zaburzeniami integracji sensorycznej,
- mającym obniżony poziom umiejętności manualnych i grafomotorycznych,
- przejawiającym trudności w zakresie orientacji przestrzennej oraz koordynacji wzrokowo -ruchowo-słuchowej.
- pobudzenie czucia powierzchownego i głębokiego
Pozostałe specjalizacje
Konsultacja
Nasze pierwsze spotkanie. Ustalenie szczegółów terapii.
Diagnoza
Ocena poziomu rozwoju dziecka, a także rozpoznanie określonego zaburzenia.
Terapia
Usuwanie lub minimalizowanie zaburzeń określonych w diagnozie.